DOOH este abrevierea de la “digital out of home” și se referă la publicitate outdoor, folosind un canal de marketing în care campaniile publicitare (reclame, promoții, comunicate corporate etc.) sunt afișate dinamic și digital în spații publice outdoor (din afara casei). Așadar, prin intermediul ecranelor digitale de diferite dimensiuni sunt afișate, atât campaniile și reclamele statice, cât și cele dinamice.
Pe lângă termenul DOOH, mai este întâlnit și acela de OOH – “out of home”. Acesta este un termen mai general și include toate formele de publicitate outdoor, DOOH fiind mai specific pentru că se referă doar la opțiunile digitale. Câteva exemple de locuri în care poate ai văzut deja publicitate DOOH ar putea fi: sălile de sosire din aeroporturi (cu reclame la hoteluri, restaurante etc.), în interiorul sau în apropierea centrelor comerciale (cu oferte ale supermarketurilor, reclame la anumite produse sau servicii etc.), la marginea autostrăzilor sau a drumurilor naționale sau la intrarea /ieșirea din orașe (cu reclame la servicii industriale, auto, reparații etc.), în locații cu showroomuri în apropiere etc.
Publicitatea tradițională în aer liber este depășită, mai ales când vine vorba de standardele de post-digitalizare, integrate de platformele de publicitate online (Google, Social Media, aplicații și tooluri cu inteligență artificială etc.). Aici intervine publicitatea stradală digitală care vine cu o mulțime de avantaje și care evoluează.
1. Rentabilitate din punct de vedere al costurilor, dinamism și flexibilitate
Datorită publicității DOOH, pe ecranele digitale pot rula mai multe reclame în loop,. Deci mai puțin spațiu ocupat în plan fizic, dar mai multe reclame. Apoi, în comparație cu panourile simple, pe care se află afișe statice, pe ecranele digitale pot rula și reclame sub formă de video, dinamice. Aceste avantaje optimizează veniturile celor care aleg această opțiune pentru a-și promova produsele sau serviciile. Mai mult de atât, oamenii de marketing pot să economisească costurile pentru materialele printate și pot alege să împartă costurile media cu mai mulți agenți de publicitate. De asemenea, faptul că reclamele pot rula la anumite ore sau în anumite momente ale zilei reprezintă un alt avantaj.
2. DOOH poate fi conectat la online
În marile orașe din lume, DOOH nu mai este o noutate, iar brandurile mari, care își permit să fie creative și au bugete pentru campanii de marketing, duc chiar și publicitatea outdoor la următorul nivel, transformându-le în ceva mult mai interactiv. Un exemplu poate fi cel al panourilor digitale care oferă posibilitatea de a te conecta la wi-fi, deci și posibilitatea de a contoriza care este numărul de persoane care se conectează. Astfel de informații pot fi stocate de brandurile respective și utilizate pentru a-și redirecționa clienții, în momentul în care sunt online.
3. Măsurători mai precise
Pentru că este un trend în dezvoltare, deja încep să apară opțiuni de urmărire și măsurare a celor care trec pe lângă aceste panouri digitale (artificial intelligence), a celor care interacționează cu ele într-un fel sau altul, unde se uită pe aceste panouri, pentru cât timp etc. Cu siguranță vor apărea tot mai multe software-uri și aplicații care să ajute la obținerea și monitorizarea acestor date.
4. Experiență mai bună a consumatorului, în locație
Outdoorul digital poate crea experiențe unice și poate face utilizatorul să asocieze amintiri pozitive cu un anumit brand. De asemenea, este bine cunoscut faptul că, adesea, consumatorii nu iau decizii de achiziție, în mod rațional, de aceea o astfel de abordare poate influența alegerile lor, chiar la locul “faptei”.
5. DOOH este ceva diferit și nou pentru piața din România
Chiar dacă în marile orașe din lume, poți vedea locații împânzite de astfel de panouri, în România, acestea au început să apară mai recent. Ele sunt un instrument ideal pentru brandurile care își doresc să iasă în evidență față de concurență pentru că au opțiunea de a fi îmbunătățite și actualizate constant (atât din punct de vedere tehnic, cât și în ceea ce privește conținutul care rulează pe astfel de panouri).
6. Ajută la recunoașterea brandului
Cu cât reclama este mai interesantă și mai atractivă, cu atât mai mult poți atrage atenția celor care trec pe lângă ecranul pe care se află reclama ta. Iar dacă le este captată atenția, vor fi curioși să afle mai multe despre brandul tău. Acest lucru nu face decât să îi întărească consumatorului, imaginea unui anumit brand.
Outdoorul digital este, cu siguranță, în proces de dezvoltare. Suntem siguri că mai există o mulțime de alte avantaje secundare, care se vor multiplica, odată ce tehnologia acestor panouri va începe să avanseze. Până atunci, DOOH este mai mult decât o simplă afișare a unor reclame.
Tu ce părere ai despre publicitatea outdoor digitală?