Noi credem și am observat la clienții de până acum că dacă ții cont de anumiți pași, de publicul țintă și știi cum să vorbești pe limba sa, ai putea rămâne uimit! Da, funcționează, însă…trebuie să ai o strategie cu obiective, mesaje, idei creative, modalități de măsurare a rezultatelor și alți parametri care să te conducă spre ceea ce ai putea numi “o campanie de succes”. Practic, ai nevoie să faci o planificare, dacă îți dorești să țintești cât mai sus, iar la final, rezultatele să fie cele pe care le-ai așteptat. Am discutat despre cum planifici o campanie DOOH într-un alt articol. Citește-l aici.
În România, publicitatea stradală digitală nu se bucură de o popularitate atât de crescută, precum în alte țări (Anglia, SUA, Japonia, Franța, Germania, Suedia etc.), în care publicitatea stradală chiar poate și ajunge să facă diferența, mai ales când vorbim de locații aglomerate, cu vad mare de trecători, unde brandurile sunt în competiție, luptându-se pentru atenția publicului, în feluri cât mai creative și inedite.
Deși o mulțime de studii de caz arată că aceste reclame dinamice aduc rezultate, în special când vine vorba de “dynamic creative”, brandurile par a fi încă sceptice și foarte acaparate de a-și crea prezență pe social media și pe celelalte platforme care au devenit cunoscute. Cei de la tractoroutdoor.com au o mulțime de studii de caz prezentate pe site-ul lor, alături de rezultatele obținute, iar unele dintre ele sunt foarte interesante și pot fi sursă de inspirație.
Totuși, unul dintre motivele celor sceptici legat de aceste campanii digitale outdoor poate fi obținerea diferitelor aprobări pentru instalarea și poziționarea panourilor, dar și multitudinea de pași necesari până la a decide cum va arăta campania finală, cea care va rula pe panourile publicitare digitale. Acest lucru implică și multe programe, ceea ce le poate da bătăi de cap marketerilor, menționează cei de la marketingmagazine.com.
Trecând mai departe de ceea ce înseamnă “dynamic creative” (DC), ajungem la “dynamic creative optimization” (DCO). Prima (DC) se referă la conținut dinamic, creativ – care interacționează sau lasă impresia de interacțiune cu publicul, fiind, practic, un sinonim pentru conținutul personalizat – cum spun cei de la marketingmagazine.com. A doua (DCO) se referă la o tehnologie care creează reclame personalizate, pe baza datelor pe care le culege despre public, în timp real (în timpul rulării reclamelor). Practic, în funcție de anumiți parametri, reclamele se modifică, astfel încât să corespundă cât mai bine cu ce se întâmplă “pe teren”.
Mai multe despre cele două o să vorbim într-un articol viitor. Însă, ce ne doream să punctăm este că e foarte posibil ca găsirea unei astfel de tehnologii și implementarea să fie factorul principal care să-i țină la distanță pe oamenii de marketing, fie pentru că nu știu la cine ar putea apela ca să-i ajute cu o astfel de tehnologie, fie pentru că li se pare un proces greoi sau complicat, neștiind ce presupune ca timp, costuri și pași de lucru.
Cei de Idsk.io menționează același motiv când vine vorba de scepticismul legat de campaniile digitale outdoor. Ei spun că există percepția cum că aceste campanii creative necesită bugete mari și expertiză tehnică, ceea ce nu este de mirat, deoarece multe branduri care au testat campaniile dinamice creative (DC) au făcut-o pentru ceremonii de premiere, săli de conferințe și pentru a distribui conținut pe social media, mai degrabă decât pentru a vedea efectele în locațiile fizice, outdoor, pe panouri stradale, adică în piață.
Pe de altă parte, un alt motiv pentru care DOOH poate fi perceput mai dificil de implementat – spun tot ei – este obsesia pentru automatizare a celor care se ocupă de astfel de task-uri. Iar obsesia aceasta de a face totul cât mai automatizat, poate exclude anumite opțiuni care ar trebui făcute, mai degrabă manual. Cu alte cuvinte, ar trebui găsit un compromis între cele două, în așa fel încât să dispară senzația că “noi nu putem face asta pentru că nu ne pricepem”, fără a căuta mai departe de atât. Este foarte util ca atunci când alegi să colaborezi cu cineva care să te ajute cu tehnologia pentru campaniile DOOH, să stabiliți împreună pași și direcții de lucru, ca să îți fie mai clar cum vor evolua lucrurile.
Cu toate acestea, chiar și în cazul marketingului digital, așa cum este general înțeles și acceptat astăzi, a existat o perioadă de scepticism și îndoială, până când brandurile mai curajoase au îndrăznit și au arătat că o prezență coerentă pe social media, email marketingul, crearea de conținut pe celelalte platforme, de materiale utile pentru public și oferirea unor informații importante din diferite domenii, chiar pot face diferența.
Cunoscând acest lucru, nu ne rămâne decât să continuăm să prezentăm rezultatele pe care le poate aduce outdoorul digital, printre celelalte strategii de marketing deja consacrate. Dacă vrei să știi cum poate ajunge reclama ta pe panourile stradale digitale Griffin Media, ne poți contacta oricând. Îți stăm la dispoziție pentru mai multe informații sau întrebări!